Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu strony internetowej?
Czy zastanawiałeś się jednak na co zwrócić uwagę przy tworzeniu strony internetowej? Co powinna prezentować Twoja witryna? Jest wiele aspektów nad którymi trzeba się zastanowić, by stworzyć idealną stronę.
Dla każdego przedsiębiorcy, który chce zaistnieć w Internecie ważne jest to jak prezentuje się jego strona, czym się wyróżnia na tle innych — zwłaszcza, gdy działa w branży, gdzie konkurencja jest ogromna.
Zastosowane w trakcie tworzenia strony rozwiązania wpływają na jej odbiór przez czytelników, dlatego trzeba je dobrać idealnie pod kątem oczekiwań klienta, by strona była dobrze odbierana w jego oczach. Sprawić, że strona internetowa przynosić będzie wymierne korzyści.
Obrazki
Niezależnie od tematyki tworzonej strony ważne jest, żeby była ona czytelna i przejrzysta. Najlepiej w tym celu zastosować ciekawe elementy graficzne, przecież dużo łatwiej przyswoić temat z ciekawej infografiki, aniżeli ze ściany zlanego tekstu. Niech się zgłosi ten, który z przyjemnością czyta zlany tekst! Brak rąk w górze? Tak właśnie myślałem.
Należy jednak pamiętać, że obrazki o dużej rozdzielczości oraz wysokiej jakości potrafią dużo ważyć, co niestety wpływa na szybkość wczytywania strony, która jest obecnie bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na odbiór strony przez użytkowników (ale także przez wyszukiwarki!). Jeżeli strona będzie się długo ładować, może spowodować to poczucie irytacji i zniecierpliwienia, co przełoży się na negatywne podejście odbiorcy — a w najgorszym dla nas wypadku – opuszczenie przez niego naszej witryny.
Najlepszym rozwiązaniem na optymalizacje grafik, będzie korzystanie z grafik skompresowanych w .jpg, które zajmują dużo mniej miejsca, niż obrazki zawierające choćby przezroczystość (przykładowe rozszerzenie — .png).
Kolorystyka
Układ kolorów jest ważną częścią identyfikacji każdej marki. Odpowiedni dobór kolorów ma znaczący wpływ na jej odbiór i przyciąga klientów. Ważne jest też dobranie barw pod kątem psychologicznym, przykładowo: kolor niebieski powoduje wzrost poczucia zaufania, kolor czerwony symbolizuje intensywność, energię a zielony spokój i harmonię.
Z tego powodu kolorystyka strony internetowej powinna zostać odpowiednio przemyślana i dopasowana do profilu marki. Oczywiście, jeżeli takową posiadamy. Jeżeli nie, warto zastanowić się nad jej stworzeniem, gdyż pomaga ona w promowaniu działalności właśnie przez takie aspekty jak te opisane powyżej.
Jakość kodu
Ważne jest, by pamiętać, żeby kod źródłowy strony był wysokiej jakości. Zastosowanie najnowszych metod i technologii pozwala na wyróżnienie strony spośród wielu istniejących (choćby użycie znaczników opisów rozszerzonych, może fantastycznie wpłynąć na wygląd strony w wynikach wyszukiwania w Google).
Jeżeli będziemy tworzyć stronę w oparciu jedynie o podstawowe metody i rozwiązania, tworzona witryna utonie w morzu konkurencji. Istotne jest też prawidłowe działanie i funkcjonalność. Strona powinna być pozbawiona błędów (nic tak nie zraża użytkownika jak błędy widoczne na stronie), jak i odpowiednio zdebugowana — koniecznym jest sprawdzenie, czy wszystkie skrypty działają prawidłowo.
Wyobraź sobie, że masz na stronie formularz kontaktowy, jednak przez miesiąc nie przyszło do Ciebie, żadne zapytanie. Zrobiłeś krótki research i okazało się, że winą była jedna zła literka w kodzie formularza, która powodowała, że nie mogłeś go odebrać. W ten sposób można stracić ogromną ilość potencjalnych klientów.
Responsywność
Obecnie jednym z najważniejszych czynników wpływających na odbiór strony jest jej responsywność. Czym jest responsywna strona internetowa, możesz dowiedzieć się z artukułu poświęconemu tej tematyce.
W bieżących czasach korzystamy z wielu urządzeń przenośnych takich jak telefony czy tablety. Coraz częściej przeglądamy strony internetowe za ich pośrednictwem, więc istotne jest by ich czytelność była na jak najwyższym poziomie.
Można powiedzieć, że responsywność jest obecnie kluczowym wymogiem stawianym przed ludźmi tworzącymi strony internetowe. Także warto zainwestować w to rozwiązanie, gdyż bez niego możemy stracić nawet 60% ruchu na stronie (mniej więcej taka ilość użytkowników internetu korzysta z urządzeń mobilnych).
Aspektów na które trzeba zwrócić uwagę jest wiele więcej!
Wymienione w tym tekście jedynie tymi najważniejszymi z tych o których trzeba pamiętać, ale warto wiedzieć, że istnieje jeszcze wiele ważnych cech którymi powinna charakteryzować się dobrze stworzona strona.
Osoby zajmujące się profesjonalnym tworzeniem stron internetowych z pewnością doradzą nam, co należy na niej umieścić, by przyciągnąć na nią jeszcze więcej użytkowników, lub zmaksymalizować efektywność naszej strony.
Był pomocny?