Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej?

ogólne

2 kwietnia 2018

Autor: Grzegorz Kubiszyn

Strona internetowa bez użytkowników jest jak żołnierz bez karabinu – nie jest w stanie spełnić swoich zadań. Jednym z pierwszych pytań, które możesz sobie zadać, gdy będziesz już mieć swoją witrynę może brzmieć: jak zwiększyć ruch na stronie internetowej. Istnieje kilka sprawdzonych sposobów na zwiększenie liczby użytkowników. Jak to zrobić?

Scharakteryzuj grupę docelową

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić jest określenie grupy docelowej. Krótko mówiąc – musisz sprecyzować do kogo chcesz trafić z treściami zamieszczanymi na Twojej stronie.

Jeśli prowadzisz bloga z przepisami kulinarnymi – grupą docelową będą gospodynie domowe; jeśli prowadzisz noclegi – z pewnością będziesz chciał trafić do turystów.

Wiesz już do kogo chcesz trafić? Świetnie – teraz wybierz sposób, w jaki to zrobisz!

Następnym krokiem będzie wybór najlepszej metody, by dotrzeć do grupy docelowej. W internecie istnieje ogromna liczba forów internetowych, grup na portalach społecznościowych, etc.

Gdy dołączysz do takiej grupy, możesz trafić na aktywną społeczność z Twojej branży – co z pewnością nie tylko pomoże Ci zwiększyć ruch na stronie internetowej, ale także – zwiększyć konwersję na klientów finalnych (jeśli Twoja strona ma na celu zarabiać, jeśli nie – wtedy po prostu zwiększysz liczbę aktywnych użytkowników).

Twórz wartościowe treści

Wartościowe i ciekawe treści są największą zaletą i kapitałem strony internetowej. Nawet najlepiej zaprojektowana i stworzona strona – taka w której zastosowano rozmaite i skuteczne zabiegi pozycjonujące – nie wystarczy na utrzymanie wysokiego ruchu w witrynie, jeśli nie ma tam interesującej treści.

Zadbaj o swoich użytkowników dostarczając im informacji, które mogą im pomóc na codzień, rzeczy które ich zaciekawią i zainspirują.

Zaangażuj odwiedzających Twoją stronę!

Gdy wybrałeś już grupę docelową, do której trafić ma Twoja strona, a także przygotowałeś wartościowe treści, które zaciekawią internautów, którzy wejdą na Twoją stronę – zaktywizuj społeczność!

Daj możliwość oceniania wpisów, komentowania ich, etc – a gdy ktoś już skomentuje wpis – koniecznie odpowiedz na komentarz! Nic nie sprzyja budowaniu więzi z użytkownikiem bardziej, niż bezpośrednia komunikacja.

Udzielaj się na forach i grupach

Bądź aktywnym członkiem społeczności, którą tworzy Twoja grupa docelowa. Komentując na forach, grupach, czy też nawet na innych – konkurencyjnych – stronach internetowych, możesz zwiększyć ruch na swojej stronie.

Pamiętaj tylko, by wypowiadać się merytorycznie i w miarę możliwości zamieszczać adres url swojej strony internetowej (np. w swoim podpisie na forum).

Zniweluj współczynnik odrzuceń

Wysoki współczynnik odrzuceń to zmora wielu właścicieli stron. Warto zastanowić się co może być jego przyczyną. Najczęściej jest to niedostosowanie strony do wyświetlania na ekranach niektórych urządzeń, długi czas ładowania, albo przedpotopowy design.

Analizuj zachowanie użytkowników na stronie, sprawdź, które podstrony mają największy współczynnik odrzuceń, a następnie – napraw to! Warto zadbać o dobry serwer, responsywność strony (nie wiesz co to? – koniecznie przeczytaj ten wpis), a także ładny design.

Zadbaj o wygodę użytkowników

Niech Twoja strona będzie jak najbardziej przyjazna dla odwiedzających. Monitoruj zachowanie użytkowników, czy płynnie radzą sobie na Twojej stronie, czy też wydają się być zagubieni i przytłoczeni nadmiarem informacji, które zawarte są na stronie.

Możesz w tym celu skorzystać z narzędzi nagrywających sesje użytkownika, zapisujących „mapę cieplną” – czyli wyraźnie oznaczone miejsca, na które użytkownik zwrócił największą uwagę, itp. Jesteś ciekaw z jakich narzędzi do monitorowania zachowań użytkowników możesz skorzystać?