Po co strona internetowa firmie?

ogólne

20 April 2018

Autor: Jarosław Sypko

Wielu rozpoczynających przedsiębiorców pyta “Po co strona internetowa firmie?”. Faktem jest, że strona internetowa w obecnych czasach prawie najlepiej ze wszystkich mediów rozreklamowuje naszą firmę. Obecnie posiadanie takiej witryny to wymóg prawie konieczny. Nic nie przyciąga tak dobrze jak dobrze wykonana strona firmowa. Jest ona swoistą wizytówką przedsiębiorstwa dzięki której użytkownicy mogą dowiedzieć się o profilu działalności danej firmy. Co zatem powinna zawierać by spełniać swoją funkcję?

Informacje o firmie

Podstawową rzeczą która powinna znajdować się na głównej stronie jest nazwa firmy i ewentualne logo. Pomaga to przy identyfikacji firmy a także wpływa na jej zapamiętanie przez użytkownika. Najlepiej niech oba elementy będą wyróżnione na przykład powiększoną czcionką i umiejscowione na samej górze witryny.

Bardzo ważnym jest, by na stronie umieścić krótką informację na temat działalności naszej firmy. Pisanie długich esejów skutecznie zniechęca użytkowników dlatego warto zadbać o to, by notka była krótka i przejrzysta. Dzięki temu użytkownik łatwo przyswoi sobie cel działania firmy. Główna strona powinna właśnie zawierać takie informacje które pozwolą poznać atuty i ofertę działalności.

Oferta działalności

No właśnie, oferta. Jednym z podstawowych celów strony jest poinformowanie klienta o ofercie firmy, dzięki czemu może on rozważyć skorzystanie z jej usług. Przedstawienie oferty na stronie to dobre miejsce na wypisanie i pokazanie swoich dotychczasowych wykonanych prac i zachęcenie do skorzystania z dostępnych ofert. Klienci cenią sobie przejrzystość informacji jak dlatego warto zadbać o jasne i klarowne zaprezentowanie propozycji by przykuć uwagę czytelnika.

Zrealizowane projekty

Bardzo ważny dział nierzadko decydujący o wyborze dokonanym przez klienta. Poprzez pokazanie wykonanych usług lub tym podobnych pokazujemy czytelnikowi jak realizujemy nasze zadania. Należy przyłożyć do tego działu dużą wagę by jak najlepiej uwypuklić zalety naszej firmy. Warto napisać dlaczego klient powinien wybrać akurat nas do wykonania zlecenia i czym charakteryzuje się współpraca z naszą firmą.

Blog/Artykuły

Istnienie oryginalnego contentu na stronie to ważny atut. Pozwoli to pokazać klientowi, że naszą działalność prowadzimy z pasją i nie zamykamy się na innych. Przeciwnie, dzielimy się naszą wiedzą i opiniami oraz często tłumaczymy niejasne rzeczy. Można zastanowić się nad formą artykułów – czy będzie to wpis na bloga z osobistymi opiniami autora czy też artykuł traktujący o najnowszych wydarzeniach w dziedzinie w której działa nasza firma? Takie artykuły pomagają też w budowaniu pozycji strony. Użytkownicy szukając w wyszukiwarce zapytań mogą je odnaleźć dzięki artykułom na twojej stronie co przełoży się na ilość odwiedzin a w rezultacie na popularność strony internetowej.

Cennik

Podawanie orientacyjnych cen wykonania usługi to zaleta dla strony. Spotyka się czasami, że ceny nie są ogólnie dostępne, poznać je możemy dopiero po nawiązaniu kontaktu. Faktem jest, że takie działanie przynosi rezultaty i świadczy o zaangażowaniu klienta, ale większość użytkowników lubi mieć podane “wszystko na tacy” i załączenie na stronie zakładki z cenami pozwoli łatwo ocenić daną usługę jak i wykorzystać te informację do porównania z innymi ofertami.

Social media

Social media

Nikt obecnie nie wyobraża sobie bez nich życia więc tym bardziej nie powinniśmy wyobrażać sobie strony internetowej bez nich. Prowadzenie kont na portalach społecznościowych także urosło do rangi wymogu dla firmy, której celem jest zaistnienie i promocja w internecie. Portale te pozwalają dotrzeć do ogromnej ilości użytkowników co znacząco wpływa na rozpoznawalność firmy jak i budowania jej pozytywnego image. Zintegrowanie kont społecznościowych ze stroną internetową także przynosi wymierne korzyści. Wprowadzenie funkcji dzielenia się artykułem na owe portale podnosi wskaźnik działań wykonanych na stronie co wpływa na jej pozycję w internecie. Także social media można wykorzystać jako platformę do informowania użytkowników o nowościach wprowadzonych na stronie poprzez publikację postów z odsyłaczami. Potencjał tego rozwiązania jest przeogromny i wciąż przez wielu niedoceniany.

Szata zdobi stronę

Najważniejsze na koniec. Oprawa graficzna. Bez niej strona nie istnieje i się nie obejdzie. Jest to praktycznie klucz do sukcesu witryny. Warto pójść w minimalizm i w funkcjonalność. Takie połączenie gwarantuje zadowolenie z korzystania z naszej strony. Dzięki odpowiedniej oprawie użytkownik poczuje się zdecydowanie lepiej na stronie – nie będą straszyć go nierówne sekcje lub ściany tekstu pisane czcionką Times New Roman. Dobranie barw to także ważny aspekt. Użycie jasnych, świeżych kolorów znacznie bardziej zachęcają użytkownika do pozostania na stronie niż ciemne, przytłaczające kolory.

Podsumowanie

Oczywiście na stronie może znaleźć się jeszcze wiele innych, różnorakich elementów które będą cechowały naszą firmę. Można umieścić galerię zdjęć, filmy instruktażowe/prezentacje jak i wiele więcej. Natomiast te przedstawione powyżej jawią się jako wymagane minimum jak i dobre pomysły na początek istnienia witryny w sieci. Posiadanie takiej strony w obecnych czasach to wyjątkowy atut który pozwoli wyróżnić twoją firmę w internecie.

Prowadzisz firmę na terenie powiatu oleśnickiego? Zapoznaj się z nasza specjalną ofertą i skorzystaj z naszych usług w wyjątkowych cenach!