Jak zwiększyć konwersję na stronie? Wskaźnik konwersji

ogólne

26 April 2018

Autor: Jarosław Sypko

Każda strona internetowa powinna mieć swoje przeznaczenie, coś dla czego została zbudowana. Sukces danej strony zależy od tego, co uznamy za wystarczającą konwersję, czyli wykonanie określonej czynności przez użytkownika strony. A jak zwiększyć konwersję na stronie i wzmocnić wskaźnik konwersji?

Przede wszystkim należy rozwinąć i wyjaśnić termin konwersja.

Przykłady konwersji:

  • rejestracja użytkownika
  • wysłanie zapytania
  • kliknięcie w reklamę
  • dokonanie zakupu
  • zapis do newslettera
  • wypełnienie formularza
  • przebywanie na stronie internetowej

Konwersja to podstawowe pojęcie powiązane z rentownością strony – a więc rzeczywistym wpływem witryny www na przychody firmy. Dobrze zbudowana strona i odpowiednio przeprowadzona kampania reklamowa pozwala nakłonić użytkownika do wykonania jednego z działań i przyniesienia dla prowadzonej firmy zysku. Forma konwersji różni się w zależności od przeznaczenia strony. Na przykład: dla sklepu internetowego liczyć się będzie dokonanie zakupu przez użytkownika a dla firm prowadzących działalność ważne będzie skontaktowanie się użytkownika z nimi. Natomiast dla portali informacyjnych oraz dziennikarskich ważny będzie czas jaki użytkownik spędził na stronie np. czytając wiadomości, co jest ważne z punktu widzenia reklamodawców.

Wskaźnik konwersji

Wykonanie przez użytkownika oczekiwanej czynności jest pożądaną przez właściciela strony rzeczą. Pozwala ona na zrealizowanie celów biznesowych danej firmy. Dlatego warto jest utrzymywać wysoki wskaźnik konwersji. Liczy się go na podstawie wzoru:

 

Jak zwiększyć konwersję na stronie?

Żeby osiągnąć założony cel strony tj. nakłonić użytkownika na wykonanie czynności należy ten cel odpowiednio sobie wcześniej zdefiniować i zbudować stronę wokół niego. Każdy element strony powinien być przemyślany i przygotowany pod to, by doprowadzić użytkownika do wykonania odpowiedniej czynności.

W interesie właściciela strony jest sprawienie by wskaźnik konwersji utrzymywał się na wysokim poziomie. Można to wykonać na kilka sposobów. Należą do nich między innymi:

  • odpowiednia reklama – skierowana do konkretnej grupy docelowej której tyczy się cel strony, należy wiedzieć dokładnie do kogo zamierzamy trafić z naszą ofertą, aby mieć największe szanse na osiągnięcie zysku.
  • użycie odpowiednich słów kluczowych – pozwala to przyciągnąć odpowiednich klientów na stronę, czyli takich którzy poszukują akurat tego co na stronie oferujemy.
  • dbanie o estetykę strony – w praktyce wiadomo, że źle przygotowana strona “odstrasza” co zostało dokładniej opisane w sekcji poniżej.

Przyczyny niskiego wskaźnika konwersji

Największym problemem dla firm jest generowany przez użytkowników tzw. “pusty ruch“. Pojawia się on wtedy, gdy użytkownik przebywający na stronie nie wykona na niej żadnych czynności. Z punktu widzenia przedsiębiorcy jest to bardzo niepożądane gdyż nie daje firmie opcji zarobku. Generowanie “pustego ruchu” przejawia się popełnieniem błędów w pozycjonowaniu strony, gdyż może się okazać, że na witrynę nie trafia grupa docelowa, do której skierowane jest przeznaczenie strony.

Nieodpowiednia estetyka strony także jest czynnikiem obniżającym wskaźnik konwersji. Jeżeli strona wykonania jest nieschludnie to może powodować zrezygnowanie przeglądającego ją użytkownika z wykonania na niej czynności. Dlatego tworząc stronę należy zadbać o jej prawidłowy wygląd i funkcjonalność.

Podsumowanie

Konwersja to niewątpliwie kluczowy aspekt strony internetowej. Od niej zależy w głównej mierze zarobek jaki osiągniemy dzięki stronie internetowej. Utrzymywanie wskaźnika konwersji czyli liczby działań na liczbę wejść na wysokim poziomie należy do ważnych zadań i wyzwań dla prowadzących stronę internetową firmy.

Prowadzisz firmę na terenie powiatu oleśnickiego? Zapoznaj się z nasza specjalną ofertą i skorzystaj z naszych usług w wyjątkowych cenach!

Strony internetowe Oleśnica